KAJIAN GEOGRAFI TEMPATAN
GEOGRAFI TINGKATAN 4
SMK ST. JOHN TUARAN
2012
TAJUK : PELANCONGAN DI TUARAN
Kajian tersebut mesti merangkumi perkara-perkara berikut:
- Kawasan pelancongan di Tuaran
- Faktor-faktor yang menggalakkan pelancongan di Tuaran
- Kepentingan sektor pelancongan
- Kesan-kesan perkembangan sektor pelancongan terhadap alam sekitar
- Langkah-langkah penyelesaian
- Jadual data kajian
- Grafik
Nota : Penerapan nilai patriotisme dalam dapatan kajian
TARIKH TUTUP PENGHANTARAN : 10 OGOS 2012
Bil | Aspek | Kriteria Penskoran |
1. | Tajuk Kepentingan sektor pelancongan di Tuaran | Menulis tajuk lengkap dengan menyatakan lokasi secara jelas |
2. | Senarai kandungan
| Menyatakan 6 atau lebih isi kandungan berserta halaman |
3. | Penghargaan
| Menyatakan penghargaan kepada 3 pihak atau lebih |
4. | Pendahuluan
| Menamakan kawasan kajian Menyatakan sebab-sebab pemilihan dan tempoh masa kajian |
5. | Objeltif kajian
| Menyatakan 6 objektif kajian atau lebih serta penerapan nilai patriotisme |
6. | Kawasan kajian - Latar belakang kawasan kajian - Perletakan kawasan kajian - Lokasi kawasan kajian - Jarak dari bandar / pekan terdekat |
|
| ||
7. | Kaedah kajian
| Menghuraikan 2 kaedah atau lebih |
8. | Dapatan kajian a. Kawasan-kawasan pelancongan di Tuaran |
|
| b. Faktor-faktor yang mempengaruhi perkembangan sektor pelancongan
| Menghuraikan 3 faktor yang mempengaruhi perkembangan sector pelancongan serta penerapan nilai patriotisme |
| c. Kepentingan sektor pelancongan
| Menyenarai dan menghuraikan 3 kepentingan sektor pelancongan serta penerapan nilai patriotisme |
| d. Kesan perkembangan sektor pelancongan terhadap alam sekitar di Tuaran | Menyenaraikan 2 kesan perkembangan sektor pelancongan di kawasan kajian serta penerapan nilai patriotisme |
| e.Langkah-langkah penyelesaian | Menyenaraikan dan menghuraikan 2 langkah penyelesaian di Tuaran serta penerapan nilai patriotisme |
|
- graf - carta pai - rajah aliran | Membina jadaul data kajian lengkap dengan tajuk, sumber, data Mempersembahkan data kawasan kajian dengan jelas, tepat dan lengkap dalam 2 bentuk grafik secara berasingan |
9 | Rumusan | Rumusan dikaitkan dengan objektif kajian serta penerapan nilai patriotisme |
10 | Lampiran - - - - - boring temu bual - boring soal selidik | 3 lampiran atau lebih disertakan |
11 | Rujukan - Buku teks - Atlas - Buku rujukan ilmiah - Internet - Artikel - Orang sumber - Media elektronik | 3 rujukan atau lebih dengan format penulisan yang betul |
12 | Penilaian umum | Susunan mengikut format, kemas dan teliti |
1 comment:
HI CIKGU......HAHAHAHAH...HEHEHEHEHHE.........HORRRRRRAYYYYYYY......FROM byron 4UM
Post a Comment